
احتمال ازسرگیری مذاکرات فنی ایران و امریکا در اوایل هفته آینده
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است که احتمال دارد مذاکرات فنی میان ایران و ایالات متحده امریکا در اوایل هفته آینده از سر گرفته شود.
طاهر اندرابی، سخنگوی این وزارت، روز چهارشنبه ۲۴ جون در اسلامآباد به خبرنگاران گفت که روز سهشنبه هفته آینده یکی از گزینههای محتمل برای آغاز دوباره این گفتوگوها است. به گفته او، روزهای دوشنبه و چهارشنبه نیز بهعنوان زمانهای احتمالی دیگر در نظر گرفته شدهاند.
با این حال، او در مورد محل برگزاری این مذاکرات جزئیاتی ارائه نکرد و تنها بر احتمال زمان آغاز آن تأکید داشت.
براساس گزارشها، دور نخست این مذاکرات چند روز پیش با میانجیگری قطر و پاکستان در سویس برگزار شده بود. این گفتوگوها بخشی از تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنشها و بررسی مسائل مورد اختلاف میان تهران و واشنگتن عنوان میشود.
با وجود اعلام زمانهای احتمالی، هنوز مشخص نیست در دور جدید مذاکرات چه موضوعاتی در اولویت قرار خواهد گرفت، اما ناظران سیاسی این روند را گامی مهم در مسیر تعاملات آینده دو کشور ارزیابی میکنند.



