
جهان
ایران: برنامهای برای اجازه بازرسی از مراکز هستهای آسیبدیده نداریم
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که تهران هیچ برنامهای برای صدور مجوز به بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی جهت بازدید از تأسیسات هستهای آسیبدیده این کشور ندارد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که جیدی ونس، معاون رئیسجمهور آمریکا، پیشتر مدعی شده بود ایران با بازگشت بازرسان آژانس به تأسیسات هستهای خود موافقت کرده است.
همزمان، گفتوگوهای فنی میان ایران و آمریکا در سوئیس به پایان رسیده و بر اساس گزارشها، دو طرف بر سر تشکیل کارگروههای مشترک در حوزه برنامه هستهای و موضوع تحریمها به توافق رسیدهاند.
با این حال، اظهارات تازه مقامهای ایرانی نشان میدهد که همچنان اختلافنظرهایی میان تهران و واشنگتن درباره نحوه نظارت بر فعالیتهای هستهای ایران وجود دارد.



