
نشست رهبران گروه هفت عصر دوشنبه، ۱۵ جون، در فرانسه برگزار شد. دونالد ترامپ پس از امضای توافق میان ایران و آمریکا، برای شرکت در این نشست راهی شهر اِویان فرانسه شد.
این نشست در پی امضای توافق صلح میان تهران و واشنگتن برگزار گردید و تفاهمنامه اسلامآباد یکی از محورهای اصلی گفتوگوهای رهبران کشورهای عضو گروه هفت خواهد بود.
رئیسجمهور فرانسه و دیگر رهبران حاضر در نشست، پیامدهای این توافق و تأثیرات آن بر لبنان و همچنین موضوع بازگشایی تنگه هرمز را مورد بررسی قرار دادند.
او همچنین در صفحه ایکس خود اعلام کرد که فرانسه با همکاری بریتانیا از تلاشها برای بازگشایی تنگه هرمز حمایت میکند.



