
جهان
پایان مذاکرات فنی در سوئیس؛ آغاز آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران
گفتوگوهای فنی میان هیئتهای مذاکرهکننده ایالات متحده و ایران در سوئیس پایان یافت. وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که دو طرف بر سر تشکیل کارگروههای مشترک در بخشهای هستهای و تحریمها به توافق رسیده و به تفاهماتی دست یافتهاند.
همزمان، دونالد ترامپ از آزادسازی نخستین بخش از داراییهای مسدودشده ایران خبر داد و گفت این منابع مالی برای خرید مواد غذایی از تولیدکنندگان آمریکایی استفاده خواهد شد. عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران نیز اعلام کرد که ۶ میلیارد دلار نخست آزادشده مطابق توافقات قبلی برای تأمین دارو و مواد غذایی هزینه خواهد شد.
در ادامه تحرکات دیپلماتیک، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سوئیس راهی عمان شد تا درباره مدیریت تنگه هرمز و همکاریهای دوجانبه گفتوگو کند. همچنین قرار است مسعود پزشکیان در آینده نزدیک به پاکستان سفر کند.



